Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
De sessie-gever of organisator, Marten Vijn.
De sessie-ontvanger: de wederpartij, afnemer van een of meerdere sessies.
Dienst(en): het verbeteren van relatie's tussen het Zelf en delen; geinspireerd op IFS (Internal Family Systems van Richard Schwarz) en onderzoeken van het bewustzijn, die door de sessie-gever in opdracht van sessie-ontvanger worden uitgevoerd.
Traject: een overeenkomst betreffende meerdere sessies.
Groepsbijeenkomst: het organiseren van een bijeenkomsten met meerdere mensen over IFS, ademwerk of ander bewustzijnsonderzoek.
Artikel 2. Toepasselijkheid
Op alle overeenkomsten tussen de sessie-gever enerzijds en de sessie-ontvanger anderzijds zijn onder uitdrukkelijke uitsluiting van andere Algemene Voorwaarden uitsluitend deze Algemene Voorwaarden van toepassing.
Acceptatie van een prijsafspraak c.q. het op andere wijze tot stand komen en/of voortzetten van een overeenkomst houdt in dat de sessie-ontvanger de toepassing van de Algemene Voorwaarden heeft aanvaard en afstand doet van de toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de sessie-ontvanger.
Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zullen slechts van kracht zijn indien deze schriftelijk, per email, door de sessie-gever zijn bevestigd. In dit geval blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.
Artikel 3. Totstandkoming en wijziging overeenkomst
Een overeenkomst kan zowel een traject als losse sessies betreffen.
Een overeenkomst tussen de sessie-gever en de sessie-ontvanger komt tot stand door een schriftelijke acceptatie, per email, van de prijsafspraak door de patiënt/cliënt of een mondelinge bevestiging van een individuele sessie.
Indien een acceptatie van een prijsopgave voorbehouden en/of wijzigingen inhoudt, komt de overeenkomst pas tot stand nadat de sessie-gever schriftelijk heeft ingestemd met deze voorbehouden en/of wijzigingen.
Wijzigingen van dan wel aanvullingen op de overeenkomst komen slechts tot stand nadat beide partijen deze schriftelijk of ingeval van een individueel consult mondeling hebben bevestigd.
Artikel 4. Duur overeenkomst en ontbinding
Tenzij in de overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor de duur van een traject c.q. losse verrichtingen. Na afloop van de overeengekomen contractperiode kan de overeenkomst in overleg tussen beide partijen worden verlengd.
Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en rente, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang per email te ontbinden.
Artikel 5. Annulering
Annulering van afspraken voor individuele personen voortvloeiend uit een overeenkomst dient uiterlijk 48 uur vóór het afgesproken tijdstip te geschieden. Voor annulering van sessies gelden de volgende annuleringsvoorwaarden.
Bij annulering tot 48 uur voor aanvang is de sessie-ontvanger geen kosten verschuldigd.
Bij annulering 24 uur voor aanvang van een consult is de sessie-ontvanger 50% van het bedrag voor het consult verschuldigd.
Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van een consult is de sessie-ontvanger 100% van het bedrag voor het consult verschuldigd.
Indien een sessie op verzoek van een sessie-ontvanger wordt verschoven naar een latere datum is de patiënt/cliënt bij verschuiving tot 48 uur voor aanvang van het consult geen kosten verschuldigd, binnen 48 uur voor aanvang 50% van het bedrag voor het consult en binnen 24 uur voor aanvang van het consult het volledige bedrag.
Indien annulering niet of te laat geschiedt, is de sessie-gever gerechtigd de betreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort het recht op betaling van alle in deze door hem gemaakte kosten.
De sessie-gever is in redelijkheid gerechtigd een al geplande afspraak te wijzigen wat betreft tijdstip.
Annulering bij is groeps bijeenkomstenmogelijk tot 6 weken voor aanvang van de bijkomst mogelijk, er worden 25 euro administratie kosten berekend.
In de periode tot zes weken van de bijeenkomt zijn kosten voor 100% verschuldigd.
In overleg kan een andere deelnemer de plaats overnemen, bij gebleken geschikheid, dit ter beoordeling van de sessie-gever.
Artikel 6. Geheimhouding, dossierbeheer en inzagerecht.
De sessie-gever zal alle informatie betreffende de sessie-ontvanger die hij verkrijgt bij de uitvoering van zijn diensten vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden ter hand stellen, behoudens voor zover sessie-gever daartoe verplicht is of de sessie-gever toestemming heeft verkregen.
Ten behoeve van supervisie van de sessie-gever kan informatie anoniem gedeeld worden, deze informatie blijft binnen de supervisie.
Ten behoeve van de boekhouding houdt sessie-gever een overzicht bij met naam, email-adressen, sessies en betalingen.
Ten behoeve van trajecten kunnen er notities en schema's (part-maps) gemaakt worden in een notitieboek. Dit notitieboek is van papier en is buiten de sessie's veilig opgeborgen. Digitale communicatie en email is opgeslagen op servers op nederlands grondgebied. Deze middelen worden alleen gebruikt voor het maken van afgespraken en het sturen van facturen. Voor online sessies wordt Zoom gebruikt.
Indien gewenst kan er gewerkt worden met GPG-encryptie, Signal en een Jitsi-server.
Door akkoord van de Algemene voorwaarden geeft u uw sessie-gever toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken.
Artikel 7. Tarieven
De tarieven voor sessies zijn vooraf per email versterkt.
Artikel 8. Facturering en betaling
Facturering vindt plaats op basis van de tussen partijen overeengekomen tarieven en aantallen sessies of traject.
Tenzij schriftelijk, per email, anders overeengekomen dient de sessie ontvanger binnen 8 dagen na factuurdatum, zonder enig beroep op verrekening, aan de sessie-gever te betalen.
Indien sprake is van een traject kunnen partijen een betaling in termijnen overeenkomen.
Bij overschrijding van de betalingstermijn is de patiënt/cliënt, zonder dat ingebrekestelling is vereist, in verzuim. De sessie-gever is gerechtigd zijn verplichtingen tot het geven van sessies met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken op te schorten. De sessie-gever zal de sessie-ontvanger tijdig op de hoogte stellen van vernoemde opschorting van zijn dienstverlening. De sessie-ontvanger is met ingang van voornoemde datum over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van de sessie-ontvanger. Onder incassokosten vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
De sessie-gever geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af noch is hij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties die zich ten tijde dan wel na uitvoering van haar dienstverlening bij de sessie-ontvanger, voordoen welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de sessie-gever. De sessie-gever is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade, letsel of overlijden.
In alle gevallen is iedere aansprakelijkheid van de sessie-gever beperkt tot het bedrag het welk in rekening is gebracht aan de sessie-ontvanger.
Artikel 10. Toepasselijk recht en geschillen
Op de dienstverlening van de sessie-gever is Nederlands recht van toepassing.
In geschillen voortvloeiend uit of verband houdend met de dienstverlening van de sessie-gever, die tot de competentie van de rechtbank behoren, is uitsluitend de Rechtbank Den Haag bevoegd.
Artikel 11. Klachten regeling
Voor klachten over de sessies of trajecten dient de sessie-ontvanger zich in eerste instantie rechtstreeks tot de sessie-gever te wenden.